چه عوارضی پس از ترمیم پرده بکارت برای فرد به وجود می آید؟

با انجام عمل های جراحی مختلف می توان پرده بکارت را در دختران و بانوان عزیز بازسازی نمود. در دختران خونریزی در اولین آمیزش جنسی می تواند نشان دهنده بکارت دختر باشد. اما در این بین دخترانی وجود دارند که پرده بکارت در آن ها به صورت مادرزادی وجود ندارد و یا اینکه نوع پرده بکارت آن ها به شکلی است که در اولین آمیزش جنسی پاره نشده و یا حتی ممکن است برای برداشتن آن به پزشک مراجعه کنند.

برخی از دختران نیز هستند که به دلایل مختلف ممکن است قبل از ازدواج به خواست خود یا به ناچار اقدام به آمیزش جنسی کرده باشند و پرده بکارت در آن ها پاره شده باشد. این عمل می تواند در بسیاری از خانواده ها که باکرگی دختر در هنگام ازدواج برایشان مهم است بسیار ناخوشایند باشد. این دسته از دختران اقدام به ترمیم پرده بکارت می کنند و با این کار می توانند در اولین آمیزش جنسی باکره بودن خود را نشان دهند.

پرده بکارت در کجای بدن قرار دارد؟

پرده بکارت در ورودی واژن دختران قرار دارد و به صورت غشایی بسیار نازک از گوشت است. پرده بکارت در انواع حالت های مختلفی وجود دارد که می تواند به راحتی پاره شود یا اینکه برای پاره کردن آن نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشیم. همچنین این غشای نازک در برخی از دختران کمی جلوتر و در برخی دیگر کمی عقب تر از ورودی واژن قرار دارد.

پرده بکارت به چه شکلی آسیب می بیند؟

اگر بخواهیم در رابطه با ترمیم پرده بکارت بدانیم، بهتر است عواملی که به این غشای بسیار نازک آسیب می زنند را بهتر بشناسیم.

  • مهمترین راه پاره شدن پرده بکارت ارتباط جنسی و آمیزش جنسی است به نحوی که در زمان آمیزش جنسی دخول نیز انجام شود. دخول آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن در همان ابتدا منجر به پارگی این پرده می شود.
  • برخی از دختران که خود ارضایی می کنند همواره نگران پاره شدن پرده بکارت خود هستند. اما باید توجه داشته باشند که در صورتی که انگشت خود را به داخل واژن نبرند، پرده بکارت آن ها آسیبی نمی بیند.
  • عامل دیگری که ممکن است منجر به پارگی این غشای سلولی شود انجام تحرک و ورزش های سنگینی است که فشار زیادی را به محل آلت تناسلی و قسمت تحتانی بدن وارد می کنند. از جمله این ورزش ها می توان به سوارکاری، دوچرخه سواری، رقص و… اشاره کرد.
  • ممکن است با وارد شدن ضربات شدید به قسمت ناحیه تناسلی بدن دختران این غشای بسیار نازک به راحتی پاره شده و نیاز به ترمیم پیدا کند.
  • همچنین عامل دیگری که ممکن است باعث پارگی پرده بکارت شود استفاده از تامپون هاست که در داخل واژن قرار می گیرند و از خروج خون ناشی از عادت ماهیانه جلوگیری می کنند.

عملی که برای ترمیم پرده بکارت انجام می شود به چه صورت است؟

در این عمل که عمل ترمیم پرده بکارت نامیده می شود، مجموعه اقداماتی در جهت بازسازی پرده بکارت دختران انجام می شود. هدف از انجام این عمل جراحی این است که بعد از انجام اولین آمیزش جنسی بعد از انجام این عمل، با ورود آلت تناسلی مرد، خونریزی در داخل واژن دختر ایجاد شده و نشان دهنده بکارت او باشد.

این نوع از عمل جراحی نیازی به بیهوشی و مراقبت های سخت قبل از آن ندارد، بلکه به صورت اصطلاحا سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود و پزشکی که می تواند این عمل را انجام دهد پزشک متخصص زنان و یا جراح پلاستیک است. مدت زمانی که انجام این عمل به طول می انجامد بین یک ساعت تا دو ساعت است و این بازه زمانی بستگی به مقدار جراحت وارد شده به این غشای نازک است. در ضمن این عمل، عمل بسیار سبکی است و بلافاصله پس از انجام آن می توانید بدون داشتن همراه مرخص شوید و به خانه برگردید.

انواع روش های ترمیم این غشای نازک

این عمل ترمیم می تواند به دو روش کوتاه مدت و دائمی انجام شود. در روش کوتاه مدت که در آن از روش Alloplant استفاده می شود معمولا عمل جراحی در حدود یک هفته قبل از مراسم ازدواج صورت می پذیرد.

انجام عمل ترمیم پرده بکارت چه عوارض می تواند داشته باشد؟

این عمل در صورتی که توسط پزشک متخصص زنان و یا جراح پلاستیک با تجربه انجام شود خطر و عارضه ای نخواهد داشت. اما در حالت کلی ممکن است عوارض کوتاه مدتی مانند عمل های جراحی دیگر به وجود بیاید که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سرگیجه و استفراغ

این عارضه از عارضه های عادی پس از انجام عمل های سرپایی است که ممکن است به دلیل استفاده از داروهای بی حسی و آرام بخش ها صورت پذیرد.

درد های پس از عمل

۲ الی ۳ روز پس از عمل ممکن است درد و کبودی و خارش هایی در اطراف محل ورودی واژن حس شود که با استفاده از قرص ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک از بین می رود.

خونریزی های غیر طبیعی

ممکن است زمانی که بر خلاف تجویز پزشک ورزش کنید و یا فعالیت های طولانی مثل راه رفتن و رفت و آمدن از پله به طور مداوم داشته باشید ممکن است دچار خونریزی هایی گردید.

ترشحات غیر طبیعی

در صورت استفاده نکردن از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد قارچ ممکن است پس از عمل دچار عوارضی مانند ترشحات رنگی و بد بو از داخل واژن شوید.

التهاب یا عفونت

به دلیل وجود زخم در ناحیه ی ورودی واژن و به دلیل تماس این ناحیه با ترشحات داخلی واژن و ترشحات مقعدی، ممکن است التهاب یا عفونت هایی در این قسمت ایجاد شود.

موفقیت آمیز نبودن نتیجه عمل جراحی

به دلیل اینکه غشای پرده بسیار نازک است و همچنین با توجه به نوع پرده بکارت و مقدار آسیب وارد شده به آن ممکن است عمل ترمیم به صورت ناقص انجام شود و برای ترمیم مجدد آن نیاز به مراجعه مجدد به پزشک باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نظرات

  • هنوز نظری وجود ندارد.
  • نظر دهید