برای سفر به کردان حتما به این نکته‌ها توجه کنید

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای کردان که به کردان کرج معروف است، دارای بخش‌های مختلفی است که تابعه شهرستان کرج و یا ساوجبلاغ هستند. این منطقه با ویلاهای فراوانی که در بخش‌های مختلف پراکنده‌اند می‌تواند یک مقصد مناسب برای سفرهای کوتاه مدت باشد. کردان میزبان مسافران زیادی از ساکنین کلانشهرهای تهران و کرج و هم‌چنین افراد زیادی از سراسر کشور عزیزمان است.

سفر به کردان و اقامت در ویلاهای آن مخصوص فصل خاصی نیست و این بخش ویلایی همیشه دلیلی برای جذب مسافر دارد. بهار و پاییزهای زیبا، تابستان‌های خنک و زمستان‌های دیدنی با هوای تمیز، باعث می‌شود که بسیاری ویلاهای کردان را برای سفرهای کوتاه مدت اجاره کرده و به این منطقه رویایی بروند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، برای سفر به کردان حتما به این نکته‌ها توجه کنید.

آنلاین ویلا اجاره کنید

نکته مهمی که بهتر است هنگام سفر به کردان در نظر داشته باشید، این است که پیش از رسیدن به کردان ویلای خود را اجاره کنید. اجاره ویلا در کردان را آنلاین انجام دهید. با این کار در روند اقامت و تفریح خود سرعت می‌بخشید و هنگام رسیدن به مقصد، بدون هیچ دغدغه‌ای وارد ویلای خود می‌شوید. هر چند که شما می‌توانید به کردان رفته و در آنجا پس از بازدید از ویلاهایی که املاکی‌ها به شما پیشنهاد می‌دهند، یک ویلا اجاره کنید. اما این کار، علاوه بر وقت‌گیر بودن، امکان بازدید از گزینه‌های محدودی را برای شما فراهم می‌کند.

به جای این کار شما می‌توانید همان زمان که تصمیم قصد سفر به کردان را گرفتید، با مراجعه به وب سایت‌های اجاره ویلا، به صورت آنلاین ویلای خود را رزرو و اجاره نمایید. وب سایت‌هایی نظیر هومسا، جاباما، شب و…  به شما این امکان را می‎دهند که مشخصات کامل ویلاها را به همراه قیمت‌ و عکس‌هایشان مشاهده نموده و مناسب‌ترین ویلا را انتخاب نموده و آن را به صورت آنلاین اجاره نمایید.

کردان دارای دو بخش شمالی و جنوبی است

نکته‌ای که حتما هنگام اجاره ویلا باید به آن توجه کنید، این است که کردان دارای دو بخش شمالی و جنوبی است. کردان شمالی در قسمت شمالی یعنی سمت راست اتوبان کرج قزوین قرار دارد و کردان جنوبی در سمت چپ این مسیر واقع شده است. اگر از سمت تهران قصد رفتن به کردان را دارید، پس از عبور از کرج به آزادراه کرج به سمت قزوین می‌رسید و در این مسیر، شمال در سمت راست شما قرار می‌گیرد.

منطقه‌ کردان شمالی شامل روستاهای برغان، آغشت، کردان و بسیاری روستاهای زیبا و سرسبز دیگر است. این منطقه از کردان دارای ویلاهای اجاره‌ای فراوان در محیطی کوهستانی است. کردان جنوبی بیشتر به صورت شهرک‌های ویلایی و البته ویلاهای شخصی خودنمایی می‌کند که در مناطقی به نام‌های تهراندشت، سهیلیه، چهارباغ و شهرک‌های صفائیه، طاووسیه و افشاریه جای گرفته‌اند.

دسترسی به کردان شمالی و جنوبی چگونه است؟

روستای کردان و سایر روستاهای این منطقه یعنی تالیان، برغان، آغشت، هرجاب، کوهسار، خورین، آجین دوجین، ورده، ولیان، چلنگدار و کوهسار در ضلع شمالی اتوبان کرج قزوین، در مسیر هشتگرد و در بخش کردان شمالی قرار دارند. اگر از تهران به سمت کردان می‌روید، پس از رسیدن به کرج و پایان آزادراه تهران کرج، باید همان مسیر اتوبانی را ادامه داده و پس از طی 17 کیلومتر در آزادراه کرج قزوین، از بلوار شهدای کردان که به سمت راست است، بپیچید و به سمت کردان شمالی و روستاهای آن حرکت کنید.

برای رسیدن به هر کدام از روستاها مسیر متفاوتی وجود دارد که با توجه به تابلوی هر کدام، می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. نکته قابل توجه این که مسیر بلوار شهدای کردان به سمت روستاها، کمی کوهستانی است. هم‌چنین برای رسیدن به شهرک‌ها و مناطق ویلایی کردان جنوبی باید مسیرهای متفاوتی را طی نمایید. تهراندشت، چهارباغ و سهیلیه هر کدام مسیر جداگانه‌ای دارند که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

مسیر دسترسی به تهراندشت

برای رفتن به تهراندشت که یکی از بخش‌های کردان جنوبی است باید پس از گذشتن از کرج و پایان بزرگراه شهید فهمیده یا همان اتوبان تهران کرج، وارد آزادراه کرج قزوین شوید. پس از عبور از حصارک و کمالشهر، پل روستای کردان را می‌بینید و به جای این که به سمت راست یا شمال بروید، به سمت چپ رفته و 40 الی 50 کیلومتر به سمت جنوب رانندگی می‎کنید تا به جاده قدیم کرج قزوین برسید. در این جاده پس از پیمودن 3 الی 4 کیلومتر در اولین دور برگردان دور زده و جنب پمپ بنزین کنار جاده، تابلوی تهراندشت را می‌بینید که شما را به سرخاب، نمکلان، آران و شهرک‌های ویلایی جهان ویلا و کارینا می‌رساند.

مسیر چهارباغ

برای رسیدن به چهارباغ مسیر شما اندکی متفاوت است. شما بعد از گذشتن از حصارک کرج در خیابان بهشتی این شهر، می‌توانید به سمت خرمدشت یا بلوار پیام در جنوب خیابان بهشتی یا سمت چپ بپیچید و پس از این که چند کیلومتر در بلوار پیام یا جاده قزلحصار رانندگی کردید به سمت راست و خیابان چهارباغ بروید تا به منطقه ییلاقی چهارباغ برسید. 

مسیر سهیلیه

مسیر سهیلیه نیز تا حدی همانند راه دسترسی به تهراندشت است. این منطقه بعد از شهرستان کرج است و هنگامی که شما وارد آزادراه کرج قزوین می‎شوید، در حد فاصل جاده کرج به هشتگرد باید از خروجی روستای کردان به سمت جنوب بروید و پس از این که اندکی در جاده قدیم قزوین رانندگی کردید، وارد جاده لشگرآباد بشوید که سهیلیه در همان مسیر قرار دارد. این منطقه دارای شهرک‌های ویلایی زعفرانیه، کوروش و اقبالیه است که می‌توان این ویلاها را از طریق وب سایت‌های اقامت 24، جاباما و یا جاجیگا و… اجاره کرد.

تمدد اعصاب در طبیعت کردان

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد ارتباط با طبیعت در سفر به کردان است. طبیعت همیشه دارای انرژی بی‌ حد و حصری است که آن را به رایگان در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد. سفر به کردان می‌تواند شما را با منابع انرژی طبیعت آشتی دهد. اگر به کردان شمالی و منطقه کوهستانی بروید می‌توانید از رودهای خروشان،  درختان زیبا که در هر فصل جلوه‌ خاصی دارند و هوای پاکیزه استفاده کنید. در مناطق جنوبی نیز گلفروشی‌هایی وجود دارند که می‌توانید با خرید از آنها طبیعت را به خانه‌تان به ارمغان ببرید، هم‌چنین اقامت در ویلاهای دارای باغ‌ و باغچه‌های زیبا به شما این فرصت را می‌دهد تا از طبیعت انرژی فراوانی کسب کنید.

بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی کردان را فراموش نکنید

یکی از نکات مهم دیگر در سفر به کردان این است که از اماکن تاریخی آن دیدن کنید. عمر روستای کردان به هزار سال می‌رسد و عمر روستای برغان بیش از آن است، بنابراین در این روستا و جاهای دیگر، اماکن دیدنی و تاریخی زیادی وجود دارد. 

یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی روستای کردان، بقایای پل بانو صحرا است که به ثبت ملی رسیده و در عصر صفوی ساخته شده است. برج مقبره کردان یا امامزاده حسین و بی بی سکینه نیز یکی از جاهای دیدنی کردان است که می‌گویند به دوران سلجوقیان تعلق داشته و مقبره یکی از نوادگان امام سجاد است. قلعه دیدنی آغشت نیز یکی از بناهایی است که هر چند تازه‌ساز و امروزی است اما به سبک خانه‌های قرون وسطایی ساخته شده و منظره آن از بیرون بسیار دیدنی است. روستای تاریخی برغان نیز دارای تکیه قدیمی و درخت چنار هزارساله است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نظرات

  • هنوز نظری وجود ندارد.
  • نظر دهید