حق الوکاله وکیل برای طلاق در کرج چقدر است؟ + نحوه محاسبه آن

اصولا زوجینی که در زندگی مشترک به مشکل برمی خورند، تصمیم به طلاق می گیرند. روند پرونده طلاق بسیار دشوار است و پیگیری آن باید توسط کسی که با قوانین آشنا است، انجام شود.به همین علت بهتر است از یک وکیل خبره در کرج کمک بگیرید. اما یکی از سوالاتی که هنگام وکیل گرفتن برای افراد پیش می آید این است که هزینه وکیل برای طلاق در کرج چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر وکیلی میزان حق الوکاله متفاوتی دارد. در ادامه این مطلب عوامل موثر بر هزینه وکیل برای طلاق را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. همراه ما باشید.

 

 

حق الوکاله چیست؟

حق الوکاله پولی است که وکیل برای دفاع از موکل و حضور در دادگاه از موکل دریافت می کند. در واقع وکالت شغل آزاد می باشد و هیچ محدودیتی در تعیین حق الوکاله وجود ندارد. اما طبق عرف جامعه، حق الوکاله با توافق وکیل و موکل تعیین می شود. البته میزان این حق الوکاله به زحمت و نوع پرونده بستگی دارد. همچنین باید گفت که میزان حق الوکاله بهترین وکیل کرج با میزان حق الوکاله تهران کاملا متفاوت می باشد.

عوامل موثر در تعیین هزینه وکیل برای طلاق در کرج

اصولا هر فرد مطابق با ملاک های خودش به دنبال وکیل می گردد. همچنین عوامل موثر بسیاری برای تعیین حق الوکاله وجود دارد که ما در این بخش سعی کردیم مهم ترین عوامل موثر را برای شما عزیزان شرح دهیم. این عوامل شامل:

نوع پرونده: طلاق انواع مختلفی مانند طلاق توافقی و طلاق یک طرفه دارد که هر کدام از این پرونده ها دارای شرایطی می باشند.

تجربه: یکی از مهم ترین عوامل موثر در تعیین حق الوکاله، میزان تجربه وکیل می باشد. هر مقدار که تجربه وکیل بیشتر باشد، احتمال پیروزی در پرونده بیشتر خواهد بود و در این صورت حق الوکاله وکیل هم بیشتر خواهد شد.

محل فعالیت: یکی دیگر از عوامل موثر بر حق الوکاله وکیل، محل دفتر و فعالیت آن وکیل می باشد. برای مثال اگر وکیلی در تهران فعالیت داشته باشد حق الوکاله بیشتری از وکیلی که در کرج فعالیت دارد، دریافت خواهد کرد.

مرحله رسیدگی: هر مرحله از پرونده مانند: تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی و … دارای حق الوکاله مخصوص می باشد.

 

 

مزایای داشتن وکیل برای طلاق

به دلیل پیچیده بودن روند طلاق بهتر است که وکیل داشته باشید. همچنین داشتن وکیل مزایای بسیاری دارد. این مزایا شامل:

  • یکی از مسائل مهمی که در انتخاب وکیل باید به آن توجه داشته باشید این است که وکیل مورد نظرتان چندین سال در زمینه دعاوی خانواده فعالیت داشته باشد. وکیل بهتر از هرکسی می تواند از حق موکل خود دفاع کند. به همین علت حتما باید در مورد تجربه و سابقه وکیل اطلاعات کاملی داشته باشید. همچنین برای آشنایی با وکیل و دریافت اطلاعات در مورد سوابق آن، چند جلسه مشاوره حضوری برگزار کنید تا بتوانید اطلاعات کاملی به دست بیاورید.
  • بیشتر مردم تا به حال در دادگاه حضور نداشته اند و با مراحل و قوانین دادگاه آشناییت ندارند. به همین دلیل بهتر است که پیگیری پرونده خود را به یک وکیل با تجربه بسپارید.
  • یکی از مزایای داشتن وکیل با تجربه و با سابقه این است که می تواند دفاعیات و ادعاهای احتمالی طرف دعوا را قبل از جلسات دادگاه حدس بزند و به خوبی برای جلسه رسیدگی در دادگاه آماده شود. در واقع، تجربه وکلای خوب این امکان را فراهم می کند که برای هر اقدامی که طرف مقابل انجام می دهد، یک اقدام متقابل پیش بینی می کند.
  • ممکن است بعضی از زوجینی که تصمیم به جدایی می گیرند به دلیل موقعیت اجتماعی و شغلی خود ترجیح بدهند که در مراجع قضایی و دادگاه خانواده حضور پیدا نکنند. به همین علت می توان برای حل این مشکل از یک وکیل برای طلاق کمک گرفت و بدون آن که نیاز به حضور زوجین باشد، مراحل پرونده را با موفقیت طی کرد.
  • یکی از مزایای دیگر داشتن وکیل برای طلاق این است که می تواند زمان مناسب برای طرح شکایت و ارائه مدارک را به شما بگوید. گاهی ممکن است بی اطلاعی از این موارد باعث شود تا پرونده روند مثبتی نداشته باشد.
  • زمانی که بهترین وکیل در کرج را در اختیار داشته باشید، دیگر نیازی به روش های آزمون و خطا در پرونده های حقوقی ندارید و به همین علت می توانید  پرداخت هزینه های زیاد وکالت برای انجام مراحل متعدد را کاهش دهید و در وقتتان هم صرفه جویی کنید.

تعرفه حق الوکاله به چه صورت است؟

در مورد نحوه محاسبه و دریافت حق الوکاله از موکل باید گفت که اصولا وکلا بعد از تعیین مبلغ و توافق در مورد میزان حق الوکاله با موکل، مقداری از حق الوکاله را اول دریافت می کنند و مقدار دیگر را بعد از صدور رای دادگاه می گیرند. بعضی از وکلا حق الوکاله پرونده را به سه قسمت تقسیم می کنند. یک سوم آن را اول کار و یک سوم دیگر را در حین کار و مابقی حق الوکاله را بعد از رای قطعی دادگاه دریافت می کنند.

 

 

نحوه محاسبه حق الوکاله وکیل و تمبر مالیاتی به چه صورت می باشد؟

مطابق با قانون مالیات کشور، وکلا باید میزان حق الوکاله خود را در وکالتنامه خود ذکر کنند و 50 درصد از آن را به عنوان علی الحساب مالیاتی بر روی وکالتنامه تمبر ابطال کنند. اما اگر وکیل تمبر مالیاتی را ابطال کند و پرونده به هر دلیلی مختومه اعلام شود و حق الوکاله او با تمبر ابطال شده یکسال نباشد، مدیر دفتر شعبه رسیدگی کننده موظف است که یک گواهی برای ابطال تمبر مازاد با قید مبلغ مازاد با تایید قاضی پرونده صادر کند.

اگر رسیدگی به پرونده ای به علت فوت و حجر موکل متوقف شده باشد و ورثه یا قیم آن وکالت پرونده را قبول کند، دیگر نیازی به لغو تمبر مالیاتی نخواهد بود. به همین علت باید گفت که اگر موکل موسسه دولتی، شهرداری، وزارتخانه و … باشد، نیازی به ابطال تمبر و پرداخت هزینه حقوقی مرکز نخواهد بود.

سخن پایانی

با سپاس از شما همراهان گرامی که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید. ما در این مطلب سعی مان را کردیم تا تمامی نکات مهم در مورد حق الوکاله وکیل در کرج را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده برایتان مفید بوده باشد.

‫3/5 ‏‫(2 نظر)‬

نظرات

  • هنوز نظری وجود ندارد.
  • نظر دهید